Hästi toimivad
veebilehed ja andmerakendused
Graafilise kujundi tähtsust logos on raske alahinnata. Inimese aju on evolutsiooni kestel arenenud nii, et visuaalsemat laadi pidepunkti pakkuv pildiline kujutis on äratuntavalt eristatav umbes 100 korda kiiremini ja tõhusamalt kui ainult tekstiliselt kirjutatud nimi. See on ka üheks põhjuseks, miks logodes ikoonilisemat laadi, mõnevõrra üldistatuna pilte kasutatakse. | ||
Eelnevalt kirjeldasime, kuidas käib logo valmistamine üldiselt aga siin, sellel lehel vaatleme pisut lähemalt graafilisi stiilinäiteid, mida oleme aja jooksul mitmesuguste firmade ja organisatsioonide jaoks visuaalse identiteedi loomisel välja pakkunud. |
Igavast huvitavaks Siin on üks huvitav lugu sellest, kuidas tegime muidu tekstikeskse, muidu üsna igavapoolse logo väikese lisandusega hulga põnevamaks ja "iseloomu" kandvaks.
|
Eriti oluline on pildilise väljenduse logokujundusse sissetoomine just nendel juhtudel, kui organisatsiooni põhiolemus eeldab mängulisust, siis võiks ka logo olla pisut rohkem läbitöötatud kui ainult kirjastiili ja tooni abil võimalik on.
Süüvisime pisut noortekeskuse tegevusse ja selgus, et päris oluline osa on seotud huvitegevuste ja hariduslikku laadi ringidega. Mis võiks teadmiste omandamisega paremini haakuda kui tarkuse sümbolina laialt teatud öökulli kujutis!
Tegime kiirelt mõned visandid, mis kasutasid suurte silmadega öökulli. | ||
Tasakaal pildi ja teksti vahel Ülaltoodud näide on mitmete erinevas stiilis öökullisilmadega, mis ilmestavad logo muidu liiga tekstilist üldmuljet. Ülemised kaks logovarianti on rohkem öökullipildiga, kuid samas kipuvad tekstist erineva joonekasutuse ja kontrastiga teksti liialt ära hakkima.
|
Kolmas variant on seevastu paremini tähtedega sobitatud ja tekitab ühtsema rütmi kogu nime ulatuses. Eemalt vaadates oleks tegemist justkui nimega aga tähelepanelikum vaataja tabab seal veel ka öökulli kulme ja nokka.
Koos organisatsiooni nimega "Kultuuri ja Noortekeskus" oli üldmulje parem, kuid alumine rida jäi siiski veel liiga tasakaalustamatuks, sest öökulli nokk osutas lihtsalt keset n-tähte.
Nihutasime alumist nimerida pisut vasakule ja disainisime noka alla jäävat tähte pisut põnevamaks, et see mõjuks elevamalt. Selle tulemusena haakub öökulli nokk alumise reaga märksa paremini ja hakkab tekitama vaatajais linnunokaga haakuvaid assotsiatsioone, mida seal varem ei olnud.
Lõpuks tegime veel ka mõned variatsioonid värvitoonidega ning erinevate kasutusjuhtude jaoks pööratud kontrastiga logovariandi - valge kujutisega sinisel taustal. | ||
Keraamika ja portselan logol Käesoleva lehe esimese logo loomisel oli kliendi poolt juba kirjeldatud, et vanakraam.ee vanavarapoel on aegade jooksul välja kujunenud, et nende e-tootekataloogis on proportsionaalselt olnud kogu aeg kõige rohkem portselani ja fajanssi, mis tuleb teistest tootegruppidest selgelt esile.
|
Leidsime kohe päris hea teekannu kujutise, mis sobis esindama vanemat tüüpi portselanist kanne päris iseloomulikul moel. Kirjafondi valikul oli algseks valikuks arhailisema kujuga fonditüüp, mida on vanavaraga tegelejate poolt ka üsna palju kasutatud.
Allpool oleval illustratsioonil on näha, kuidas kujundaja pakkus välja mitmeid paigutusvõimalusi just sellest fondist lähtuvalt. Samas tekkis mingil hetkel arusaam, et see font ei ole väga hästi loetav ning ta on antiigiäride seas liigselt kasutatud, mis omakorda ei võimalda enam teistest sarnastest firmadest eristuda. | ||
Esimese vooru näidete puhul tuli välja, et pisut kaasaegsem kiri oleks loetavam ja paremini tasakaalustatud, siis jäi arhailisem fonditüüp edasistest logo graafilise disaini kavanditelt välja.
Järgnevalt oli veel ports teekannu paigutusi, mis olid vähem või rohkem tekstiga integreeritud. Nende seas oli paremas reas esimene, mis meeldis nii kliendile kui ka projektijuhile kõige enam ning edasisse logokasutusse jäigi see variant. |
Lõplik kodulehe päises olev versioon on tooni poolest pööratud kontrastiga, mis võimaldab isegi muudest sisuelementidest paremat eristuvust. |
Logokujundi tegemine tähest Üks näide on veel tähest kujundi loomisel Melsen katuseehitusfirmale veebilehe loomise käigus tehtud logo, milles kasvab nimes olevast M-tähest välja maja kujutis. |
Käpajälg tunnusgraafikal Sookriimude e-pood pakub varustust koertele ja mis võiks sobida paremini kui logole ühe o-tähe kohale disainitud käpajälg. Ergas oran¾ koloriit haakub hästi veebikujundusega ja sama lubab logol päises hästi muust sisust eristuda. |
Toonide valik logol, tunnusgraafika värvid Järgneval lehel võtame lähema luubi alla värvide rolli logode valmistamisel, et see oleks kirkalt nähtav ning ka teistest eristuv. Samas on põgus tutvustus ka firmastiili lahendustest, mille käigus saab välja töötada detailsemad visuaalse identiteedi tööriistad mitmesuguseks kommunikatsioonijuhtudeks, mis aitavad ettevõtetel enda olemust klientidele paremini edastada.
Logo disainimine veebilehele Ülejärgnev teema räägib lihtsatest integreeritud logolahendustest, mis on tehtud enamasti koos veebidisainiga graafilise kujunduse käigus. Veebilogo on alati võimalik ka edasi arendada, et see oleks käepäraselt kasutatav ka mujal, selle kohta on veel eraldi positus "Logo kasutus lisaks veebile", mis toob näiteid muudest kasutusvaldkondadest.
Veebidisaini tellimine Kui vajad hästi töötavat veebilehte, millel oleks terviklik tunnusgraafika kontseptsioon, lisaks logole ka firma stiiliga hästi haakuv veebikujundus, siis kirjelda paari lausega enda veebilehe loomise vajadusi kodulehe valmistamise päringuvormi lehel. |
Veebirakendused2
Meie poolt loodud kodulehed on mugavad toimetada ja saavad Google käest hea kvaliteediskoori. Hea nähtavus otsingutes aitab sul edustada enda organisatsiooni tulemuslikumalt ja mõistlike püsikuludega.
Lihtsast keerukamateni
Lisaks lihtsatele lehtedele oleme loonud tootekataloogide ja tellimissüsteemidega e-poode ning ka keerukama andmestikuga kalkulaatoreid, mis teevad dünaamiliste arvutuste tulemused veebis nähtavaks.
Saada meile päring
Veebi tellimise esimeseks sammuks on päringuvormi täitmine, milles saad enda soovitud fookust lühidalt kirjeldada. Selle põhjal küsime täpsustavaid küsimusi ja teeme sulle detailse hinnapakkumise.
Kontaktandmed
Firma nimi: Aara disainibüroo OÜ,
registreerimisnumber. 11477099
IBAN: EE967700771001668194
Klienditoe tööaeg E-R kella 09.00-17.00
Saada enda küsimus: