Kaks tarkvaralehendust a/b testide Kui soovid enda kodulehte paremaks teha, siis vajad selleks korralikku tarkvaralahendust, millega teste läbi viia. Võrdleme optimizely. com ja vwo. com lahendusi ning vaagime mille poolest need üksteisest erinevad. Põhiline probleem on, et jQuery ei tööta vanemates Internet Explorerites, muudab lehe koodi mahukamaks ja aeglasema võrguühenduse puhul võivad kasutajad näha enne muudetud variatsiooni täielikku ilmumist vilksamisi ka kodulehe algset originaalversiooni Kaks tarkvaralehendust a/b testide jaoks Kodulehe tarkvara, mis võimaldab viia läbi a/b variatsioonide teste ja selgitada välja kõige paremad veebilehekülje disainielemendid, mis aitavad tooteid efektiivsemalt müüa.

Hästi toimivad

veebilehed ja andmerakendused

Millist tarkvara kasutada kodulehe tulemuslikuks a/b testimiseks?

Kui soovid enda kodulehte paremaks teha, siis vajad selleks korralikku tarkvaralahendust, millega teste läbi viia. Võrdleme optimizely.com ja vwo.com lahendusi ning vaagime mille poolest need üksteisest erinevad.

Enne spetsiaalsete a/b testimiseks mõeldud tarkvaralahenduste loomist käis variatsioonide testimine väga tehnilisel ja kohmakal moel. Testimist oli võimalik läbi viia ainult juhul kui kodulehest variantide tegemiseks oli võimalik kasutada suureliikmelist arendusmeeskonda ja neil olid teadmised nii variatsioonide loomise, külastajate statistika kogumise kui ka andmete matemaatilise analüüsi alal.

 

Kaks tänast kõige funktsionaalsemat a/b testimise lahendust on optimizely.com ja vwo.com, mis on enda põhilise idee poolest küll sarnased ja teevad testimise võimalikuks ka väiksematel kodulehtedel, mille eelarve on piiratum ning nii palju arendajaid võimalik kasutada ei ole.

 

1) Optimizely teeb testimise käepäraseks

"Suurenda külastajate osalusmäära ja muuda neist suurem osa ostjateks ning tellijateks".

Kaks tarkvaralehendust a/b testide jaoks

Optimizely pakub lihtsalt arusaadavat projektide, eksperimentide ja variatsioonide loomise võimalust. Ilmselt kõige olulisem on täiesti tavalisele arvutikasutajale jõukohane kodulehe elementide selekteerimise võimalus ja visuaalsete dialoogide kaudu toimetamise võimalus. Juuresoleval illustratsioonil on näha kuidas näeb välja variatsiooni toimetamise visuaalne vaade ja selles elemendi toimetamise menüü. 

Kaks tarkvaralehendust a/b testide jaoks

Selleks, et eksperimenti käivitada ja originaali ning variatsiooni vaheldumisi kasutajatele kuvada, tuleb kopeerida paar rida koodi (ingl. code snippet) ja salvestada see enda kodulehe päisesse, soovitavalt kohe otse <head> tagi järele. Peale eksperimendi koodi liidestamist hakkab skript koguma külastajate statistikat, milles on näha kui paljud neist on tulemuseks seatud eesmärkideni jõudnud (näiteks kontaktilehele, päringu saatmise kinnituseni, ostukorvi lehele, tellimuse eest maksmise lehele).

 

2) Visual Website Optimizer ehk VWO

Sarnaseks otstarbeks loodud vwo.com kasutab samamoodi javaskripti / jQuery abil lehele variatsioonide lisamist, kuid algajale testijale võib selles variatsioonide loomine mõnevõrra konarlikumalt minna, sest toimetamisloogika on üsna teistsugune. 

Kaks tarkvaralehendust a/b testide jaoks

Konkreetse lehe jaoks eksperimendi variatsioone tehes ei olnud päris selgelt aru saada, kuidas määrata dünaamiliste elementide (nupud, registreerimisvormid) parameetreid ja üles laadida piltide variatsioone. Võimalik, et harjumuse jõud on suur ja olin lihtsalt optimizely kasutajavaatega rohkem harjunud. Otse koodirealt variatsioone toimetades tekkis palju segadust sellega, et VWO nõuab standardist erinevat jQuery koodi formaati, mis tekitas harjumatuse tõttu mitmeid vigu:

vwo_$(".myClass").replaceWith("my new code");

 

Funktsionaalsuste nimekirja järgi pakub VWO mitme elemendi korraga testimise võimalust (engl. multivariant) ja kasutajate poolt lehel tehtud hiireklõpsude graafiliselt esitamise tööriista (engl. heatmap).

 

Statistika esitusviis

Mõlemal lahendusel on üsna lihtsad ja selged eesmärkide (inlg. goals) defineerimise võimalused. Põhiline on mitme variandi puhul klõpsude lugemise, konversiooni arvutamise ja erinevate variatsioonide ülevaatliku esitamise vaade.

 

Kaks tarkvaralehendust a/b testide jaoks
Optimizely.com pakub ülevaatlikku tabelit, milles on näha külastajad ja konversioonid.

Neile kes, on harjunud Google Analyticsi detailsema vaatega ja kasutavad seal mitmeid filtreid ning sihtgruppide defineerimise võimalust võivad nii Optimizely kui ka VWO statistikavaated mõnevõrra detailivaeseks jääda.

 

Funktsionaalsuste kirjelduste järgi on siiski Optimizely't võimalik Google Analyticsiga liidestada ja "Custom Variables" abil konversiooniandmeid eksportida. 

 

A/B testide tarkvara hind

Varem oli Optimizely kannale astuvast VWO'st pisut kallim (kuid minu arvates ka mugavam ja võimalusterohkem), kuid nüüd on kaks konkurenti ilmselt tõsist hinnasõda alustanud ja Optimizely pakub käesoleva ülevaate kirjutamise ajal baasversiooni tasuta.

Kaks tarkvaralehendust a/b testide jaoks
VWO pakub odavaimat lahendust alates $9, mis võib olla ok esmaseks testimiseks kuid jääb korralikuma külastatavusega veebilehel a/b testide läbiviimiseks ilmselt liiga piiratuks.

 

Javaskript / jQuery kaudu modifitseeritud koduleht

Mõlemad, nii Optimizely kui ka VWO pakuvad variatsioonide tegemiseks praktiliselt sama tehnoloogiat Javaskripti / jQuery raamistiku abil ja lõplik variatsioon moodustub alles kasutajate brauseris. Tegemist on kodulehe dünaamilist modifitseerimist võimaldava lahendusega, mis näitab külastajatele muudatusi kas algsele kodulehele moodustuval uuel pealmisel kihil või lihtsamate stiilimuudatuste korral modifitseerib jQuery lihtsalt üksikuid css parameetreid, (CSS on lühend Cascading Style Sheets, mille abil on määratud veebilehel näha olevate tekstiblokkide ja taustade visuaalsed stiilid).

 

Oma silm on kuningas

Visuaalse toimetaja abil on küll mugav variatsioone luua, kuid kasutusel oleval Javaskripti / jQuery tehnoloogial on traditsioonilisemate serveripoolsete lahendustega võrreldes ka mitmeid miinuseid. Soovitan sul kindlasti ise vähemalt optimizely.com lahendus järgi proovida, nii saad rohkem aimu millisel moel eksperimentide ja variatsioonide loomise protsess käib.

 

Mündil on ka teine pool

Testide tegemise tarkvara osas põhjapanevama valiku tegemiseks soovitan lisaks lugeda ka postitust "brauseri- ja serveripõhise a/b variatsioonide serveerimise erinevusest". Põhiline probleem on, et jQuery ei tööta vanemates Internet Explorerites, muudab lehe koodi mahukamaks ja aeglasema võrguühenduse puhul võivad kasutajad näha enne muudetud variatsiooni täielikku ilmumist vilksamisi ka kodulehe algset originaalversiooni.    

Veebirakendused
Meie poolt loodud kodulehed on mugavad toimetada ja saavad Google käest hea kvaliteediskoori. Hea nähtavus otsingutes aitab sul edustada enda organisatsiooni tulemuslikumalt ja mõistlike püsikuludega.

Lihtsast keerukamateni
Lisaks lihtsatele lehtedele oleme loonud  tootekataloogide ja tellimissüsteemidega e-poode ning ka keerukama andmestikuga kalkulaatoreid, mis teevad dünaamiliste arvutuste tulemused veebis nähtavaks.

Saada meile päring
Veebi tellimise esimeseks sammuks on päringuvormi täitmine, milles saad enda soovitud fookust lühidalt kirjeldada. Selle põhjal küsime täpsustavaid küsimusi ja teeme sulle detailse hinnapakkumise.

Kontaktandmed
Firma nimi: Aara disainibüroo OÜ,
registreerimisnumber. 11477099
IBAN: EE967700771001668194
Klienditoe tööaeg E-R kella 09.00-17.00
Saada enda küsimus:

Veebilehe disain ja CMS

Kaks tarkvaralehendust a/b testide

Enne spetsiaalsete a/b testimiseks mõeldud tarkvaralahenduste loomist käis variatsioonide testimine väga tehnilisel ja kohmakal moel Testimist oli võimalik läbi viia ainult juhul kui kodulehest variantide tegemiseks oli võimalik kasutada suureliikmelist arendusmeeskonda ja neil olid teadmised nii variatsioonide loomise, külastajate statistika kogumise kui ka andmete matemaatilise analüüsi alal Kui soovid enda kodulehte paremaks teha, siis vajad selleks korralikku tarkvaralahendust, millega teste läbi viia. Võrdleme optimizely.com ja vwo.com lahendusi ning vaagime mille poolest need üksteisest erinevad.

Kaks tarkvaralehendust a/b testide jaoks

Kodulehe tarkvara, mis võimaldab viia läbi a/b variatsioonide teste ja selgitada välja kõige paremad veebilehekülje disainielemendid, mis aitavad tooteid efektiivsemalt müüa.
www.aara.ee © 2023 Aara disainibüroo OÜ » Sisu ja vormi sünergia